lukasz992 - 2007-09-15 11:06:39

Ja mam pytanko. Jak poprawnie wymienić pasek klinowy w maluchu??

ppawel4 - 2007-11-01 22:25:24

Podczas każdej okresowej obsługi technicznej powinniśmy sprawdzać naciąg paska klinowego przenoszącego ruch obrotowy z koia pasowego osadzonego na wale korbowym na koło pasowe napędzające twornik prądnicy i dmuchawę . Naciąg paska jest prawidłowy, jeśli przy energicznym naciśnięciu palcem w połowie odległości między kołami pasowymi ugnie się on o 1 0.1 5 mm. Ze względu na stałą odległość między wałem korbowym a prądnicą, naciąg paska może być regulowany tylko przez zmianę czynnej (roboczej) średnicy koła pasowego prądnicy.

Kolejność czynności:
? przytrzymujemy koło pasowe i klprzytrzymujemy koło pasowe kluczem 10 mm odkręcamy nakrętki trzech śrub
mocujących obie części koła pasowego;
? zdejmujemy duże metalowe podkładki dy-
stansowe oraz zewnętrzną część koła pasowego ;
? wymieniamy pasek klinowy (jeśli zachodzi
tego potrzeba) i regulujemy jego naciąg;
zwiększenie naciągu uzyskujemy zmniej-
szając liczbę (grubość) podkładek znajdu-
jących się między częściami koła pasowego;
? zakładamy zdjętą część koła pasowego
oraz wszystkie pozostałe po regulacji pod-
kładki dystansowe: należy zwrócić uwagę,
aby podkładkę najgrubszą założyć jako
ostatnią, gdyż ona będzie stykała
się bezpośrednio z nakrętkami śrub mocujących;
? skręcamy obie części koła pasowego,
zwracając uwagę na prawidłowe ułożenie
paska klinowego;
? uruchamiamy silnik i po kilkudziesięciu
sekundach pracy wyłączamy, a następnie
sprawdzamy prawidłowość przeprowa-
dzonej regulacji; zwracamy uwagę, czy
naciąg nie jest zbyt mały lub zbyt duży
(przyśpiesza zużycie paska oraz łożysk
prądnicy); jeśli wymienialiśmy pasek, to
po przejechaniu kilku kilometrów powin-
niśmy ponownie sprawdzić naciąg paska
klinowego i w razie potrzeby ponownie
wyregulować.

jajo - 2009-09-11 19:45:19

mam fiata 126p i chciałbym przełożyć silnik z eleganta ale w elegancie jest inna elektronika jak mam to zrobić?????????????

GotLink.pl